Adevărata viață de antreprenor, printr-un interviu comparativ.

Andrei Roșca: Cam 1 an si jumatate.

Călin Fusu: A trebuit sa fim mereu la limita profitabilitatii, din lipsa de bani.

Cristian Manafu: Am fost de la inceput. Acel profit initial ne-a motivat sa facem un business.

Dragoș Mănac: Am ajuns sa ne acoperim cheltuielile foarte repede, dupa 2 clienti, dat fiind specificul businessului.

Marius Deak: < 1 an. A urmat insa o perioada foarte trista in 2000-2001 in care am incasat primele tepe + picat Banca Turco-Romana cu toti banii nostri in cont.

Mircea Scărlătescu: Operational, destul de repede.

Mugur Frunzetti: Eu am plecat dupa 2 ani, firma era era de-abia la breakeven, nu ajunsese pe profit. Era primul meu business, l-am condus destul de prost.

4.Care a fost principala ta ocupație în firma?

Adrian Pintilie: Designer in primul rand, front-end developer pe locul doi si nu in ultimul rand manager, asadar am avut cam 3 functii in acelasi timp pentru ca in realitate eram 2 oameni ce lucram, eu si asociatul meu.

Alin Popescu: Om bun la toate. Astazi, cred ca denumirea asta s-ar traduce prin manager.

Andrei Roșca: Vanzari.

Călin Fusu: Management (http://en.wikipedia.org/wiki/Management).

Cristian Manafu: Strategie si marketing, insa cu timpul am ajuns sa fac si vanzari!

Dragoș Mănac: Soldat universal. De la janitor la CEO, de la secretara la finantist. Eram aproape de unul singur la inceput: aveam un partener part-time.

Marius Deak: Director general si sef al creatiei/strategiei.

Mircea Scărlătescu: Initial programator, apoi project manager.

Mugur Frunzetti: Manager. Adica faceam mai tot. Aveam un director financiar, un sef de productie, 12 fete la ambalare in 3 schimburi, 5 oameni de vanzari, un gestionar, etc.

5. Cum recrutezi personalul, care este ce mai importanta caracteristica a unui angajat?

Adrian Pintilie: Aici depinde si de postul pentru care angajezi, dar ca sa fac o regula generala dupa care recrutez, ei bine, am trecut prin cateva “intamplari” asa ca in primul rand conteaza caracterul omului si vointa lui de a face ceva si a lucra inainte de cunostintele pe care le are in domeniu.

Alin Popescu: Sa faca bine lucrul pentru care a fost selectat. Apoi, imi plac oamenii cu personalitate.

Andrei Roșca: Am probabil cel mai complicat model de recrutare. Tool-ul principal este un sistem de HR adus din Franta si modificat de mine pe baza experientelor anterioare.

Călin Fusu: Ii recrutez online, cea mai importanta caracteristica: motivatia.

Cristian Manafu: Sa fie receptiv, motivat ca isi doreste mai mult in tot ce face, creativ si team player.

Dragoș Mănac: Atitudinea. Urmata de competenta tehnica, planuri de viitor si potrivire cu mediul nostru. Merg pe recomandari. Imi plac oamenii insistenti!

Marius Deak: Ma uit in primul rand la calitatea omului (seriozitate, caracter, curaj, disponibilitate, etc). Restul (technical skills) se invata.

Mircea Scărlătescu: Abilitatea si dorinta de a invata.

Mugur Frunzetti: Ambitia.

6.Activitatea personala în social media te-a ajutat ca antreprenor? Care a fost canalul cel mai eficient?

Adrian Pintilie: Asta este intrebare gen Internetics 2008 in care s-a masurat “eficienta”. Lasand gluma la o parte, cel mai eficient canal cred ca a fost blogul personal, pe care acum nu-l mai am deoarece vreau sa ma concentrez mai mult pe fapte si nu pe vorbe.

Alin Popescu: Mi-am facut blog prin 2004. Twitter in 2006, Facebook prin 2009, dar n-as putea spune ca m-a ajutat vreunul in mod special. Dimpotriva, chiar, consider ca astazi e multa poluare in mediile respective. Cel mai tare m-a ajutat munca in firma.

Andrei Roșca: Nu, in primul business nu m-a ajutat.

Călin Fusu: Nu cred ca m-a ajutat prea mult profesional, mai curand personal.

Cristian Manafu: Enorm. Este un canal de promovare important in tot ce fac. Blogul personal este instrumentul principal de comunicare.

Dragoș Mănac: Da, foarte mult. Blogul (www.manac.ro) m-a ajutat sa-mi definesc o imagine in piata, sa castig referinte si sa-mi gasesc clienti.

Marius Deak: In special facebook pentru ca a permis oamenilor cu care interactionez sa ma cunoasca mai bine si sa stabilim astfel legaturi mai bune pe plan personal. Dar tot am refuzat sa tin un blog profesional.

Mircea Scărlătescu: Da.

Page 2 of 4 | Previous page | Next page