Sep 12

Viva Barcelona!

Tag: Vacanţe şi CălătoriiTeodor Mincu @ 09:39

Pe final de concediu, am dat o fugă de vreo 7-8 zile la Barcelona. Înainte să ajung aici am discutat cu mai mulți prieteni impresionați peste măsură de ce au văzut aici și de viața din acest paradis latin.

Ca să vă faceți o idee despre viața orașului, la orele 24.00 nu ai loc să stai jos în metrou. Orașul este un furnicar. Nu știu până la ce oră, însă cel puțin până la ora 00.00 orașul este viu.

Am vizitat în fiecare zi o sumedenie de locuri. Plecam dimineața la ora 10.00 ajungeam acasă la ora 00.00.

Iată câteva obiective pe care le-am vizitat:

1. Sagrada Familia
Ce mai frumoasă catedrală pe care am văzut-o vreodată. A fost proiectată de Antoni Gaudi și este încă în construcție. Anul estimat al finalizării este 2030.

2. La Rambla

Este un principalul bulevard din Barcelona unde se găsesc o mulțime de magazine de suveniruri, restaurante cu terase și statui vii. Seara poți asista la tot felul de spectacole realizate de artiști de stradă. Tot aici se află și celebra piață St. Joseph unde varietatea foarte mare de fructe și legume de pe tarabele comercianților oferă un spectacol vizual deosebit.

3. La font Magica
Al doilea obiectiv deosebit de tot ce am văzut până acum pe unde am fost. Fântâna Magică realizează un spectacol deosebit serile prin figurile realizate de fântânile arteziene complexe, ajutate de lumini multicolore și muzică. Vedeți mai jos:

4. Casa Batllo
Casa Batllo a fost proiectată de Antoni Gaudi. Ea a fost realizată de așa manieră încât în afară de 2,3 excepții nu are nici o linie dreaptă, pereții, de exemplu, fiind făcuți în valuri. Este o casă făcută pentru a fi atinsă. Toate elementele de folosite în mod frecvent sunt create ca o mănușă pentru mâna omului.

5. Parcul Guell
Un parc deosebit proiectat și el de arhitectul Antoni Gaudi.

6. Castelul Montjuic
Este aflat pe un deal ce cuprinde o sumedenie de alte mici obiective turistice, în apropierea mării. De aici se poate vedea tot orașul Barcelona, așa cum este el poziționat între munte și mare. La castel se poate ajunge în mai multe moduri printre care și cu telecabina, din Barceloneta (portul turistic).

7. Stadionul FC Barcelona – Camp Nou
Catedrala Fotbalului. Ground Zero. Casa lui Messi :)
Turul stadionului include vizitarea vestiarelor jucatorilor, zona comentatorilor sportivi și un centru multimedia care culminează cu o încăpere întunecată unde sunt așezate vreo 7-8 ecrane cât peretele și unde sunt prezentate cele mai frumoase goluri și faze ale echipei. Imaginile sunt acompaniate pe fundal de cei mai simpatici comentatori ai lumii: „Messi! Messi! Messi! Messi!! Messi!!! Messi!!!! Messi!!!!! Messi!!!!! Gol gol gol gol gol gol!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”

8. Monumental de Barcelona
Este o arenă unde se desfășoară (s-au desfășurat, că știam că le-au interzis) coride. Aici am văzut câțiva tauri comunitari (le zic eu, pentru că nu erau negrii) și costumațiile toreadorilor de-alungul timpului. Foarte faine mi s-au părut capetele împănate de tauri „adevărați”.

9. Palatul de Muzică
Un fel de Ateneu al lor, cu o arhitectură deosebită. Am ascultat un concert de chitară deosebit, al lui Manuel Gonzalez. Atmosfera a fost deosebită, la parter exista un bufet unde puteai servi un pahar de șampanie și niște tartine.

10. Plaja din Barcelona.
O plajă extrem de curată, cu o apă la fel de curată și foarte caldă. Oamenii aici s-au întors la obiceiul prosopului pe nisip, pe un nisip moale și fără prea multe scoici. Existau și șezlonguri însă erau 6 euro bucata iar umbrela încă 5 euro. Apa foarte sărată, așa cum este peste tot în Marea Mediterană. În zona de litoral, în apropierea plajelor nu sunt foarte multe hoteluri, ci sunt blocuri de locuințe. Mi-a plăcut foarte mult faptul că atunci când erai pe plajă te deconectai de tot, nu simțeai că de fapt erai într-un oraș destul de agitat.

Printre alte activități turistice este plimbarea cu autobuzul cu 2 etaje. Cumperi un bilet pentru o zi și cobori la fiecare obiectiv turistic pe care dorești să-l vizitezi, urmând ca apoi să te urci și să mergi mai departe (principiul Hop On/ Hop Off).

Mâncarea.
Specific barcelonezilor este Paella, o mâncare pe bază de orez, servită caldă, la care se adaugă diverse „opțiuni”. Poate fi cu fructe de mare (cum am mâncat noi) sau cu carne de pui, porc, etc. Am băut și Sangria care mi s-a părut un fel de vin fiert, dar răcit. Are parcă gust de scorțișoară. În rest am mâncat Tuna Sandwich de la Subway aproape în fiecare zi :)

În concluzie, Barcelona este un oraș deosebit care îți oferă nenumărate posibilități de vizitare și recreere. În mod sigur voi reveni aici :)

3 comentarii to “Viva Barcelona!”

1. Ami says:
  2. Lutyk says:

Interesant postul. Eu voi merge la vara, la sfarsitul lui iulie, la Barcelona pentru 2 saptamani. Ar fi fost util sa treci si costurile cu eventuale bilete de intrare. Incerc sa-mi fac o idee despre ce buget voi avea nevoie pentru vizitari si plimbari dar nu prea gasesc informatii. In afara de obiectivele prezentate de tine si cele de aici: http://www.turistik.ro/spania/barcelona/obiective-turistice-barcelona mai recomanzi si altele?

3. Teodor Mincu says:

Salut,

In afară de ce am pus pe blog nu am mai vizitat mare lucru. Lista la care faci trimitere observă că este mai completă și sunt obiective la care încă nu am ajuns :)

Ca și costuri, în general biletele sunt între 5 – 20 euro în funcție de cât de mare/frumos este obiectivul. La Sagrada Familia era aprox. 19 euro, la Casa Batllo era parcă 22 euro și tot așa.

În 2 săptămâni cred că reușești să vizitezi tot ce este de vizitat însă cred că suma intrărilor la obiectivele turistice va fi de ordinul sutelor de euro :)