Sep 13

Un prânz de afaceri cu Revista Biz

Tag: BusinessTeodor Mincu @ 11:06

Personal îmi plac foarte mult provocările și mai ales cele legate de creativitate. Din acest motiv am ales să-mi încordez mușchii pentru o idee privind promovarea revistei Biz. O provocare lansată de Blogal Initiative.

Ținând cont de principala caracteristică a revistei: „Cu o aparitie bilunara, Biz are ca public tinta manageri cu varste intre 25 si 45 de ani.”, mai jos puteți citi ideea la care m-am gândit.

O campanie, în general, trebuie să fie cât mai eficientă. În cazul de față m-am gândit unde pot găsi publicul țintă al revistei? La metrou, în autobuze, în tren, unde? Ei se găsesc și prin elementele enumerate însă sunt amestecați cu un număr destul de mare de oameni ce nu fac parte din target.

Cred că locurile unde îi găsim pe cei căutați sunt în apropiere de locurile lor de muncă. De birourile lor. Acolo avem o concentrație mare de manageri/oameni de afaceri. Așa cum elefanții vin la apă în safari-ul african, așa și managerii vin la business centers. Aici vin în timpul programului de lucru, cu chef de afaceri și implicit cu chef de aflat lucruri noi despre afaceri.

Noile centre de afaceri din Pipera, Piața Victoriei, etc au câte o cantină. O cantină unde pe lângă faptul că se mănâncă, se discută „la liber” despre colegi, afaceri, etc. În principiu subiecte legate de muncă și dezbătute între colegi.

Pentru a aduce în atenția acestor oameni Revista Biz, trebuie să fim un pic mai intruzivi, mai deosebiți, mai creativi. Nu este de ajuns să punem un banner sau să facem sampling de reviste. Trebuie ca oamenii să intre în contact cu subiectele Biz într-un mod deosebit. Am mai multe propuneri în acest sens. Unele sunt realizabile, unele sunt abstracte, etc. Recunosc că nu m-am gândit la costuri însă randamentul metodei mele este foarte ridicat și poate fi și mai ieftin decât un afișat outdoor.

Iată propunerile mele pentru promovarea Revistei Biz într-o cantină dintr-un centru de afaceri:

1. Branduirea farfuriilor. Se pot selecta cele mai populare articole din revistele anterioare, se pot face niște rezumate de 1-2 paragrafe, care să fie imprimate pe farfuriile din cantină, un articol pentru fiecare farfurie. Trebuie ca articolele să varieze de la o farfurie la alta pentru ca a doua zi fiecare persoană să nu citească același lucru, însă vor fi maxim 5-6 articole prin rotație. Desigur, va fi imprimat și logo-ul revistei, etc. Cred că asta ar fi cea mai intruzivă metodă. Pe măsură ce mănânci vei afla mai multe informații de business. Bonus, însă cu costuri mai ridicate, în funcție de ce tip de afaceri se desfășoară într-o anumită clădire/complex, articolele pot fi targetate pe subiectul respectiv.

2. Se pot face șervețele care să arate ca o revistă Biz în miniatură (format A6 sau A7). Ideea e să fie dintr-un material de șervețel PREMIUM, să fie plăcut la șters și în același timp să se poată citi de pe el.

3. Vesela să fie și ea de business: furculița să fie un stilou, cuțitul să fie un creion mecanic.

4. Cireașa de pe tort va fi oferirea gratuită a unei prăjiturele care (eventual să fie cu logo-ul Biz și care) să aibe scris pe ea: „Ne vedem la următorul tău prânz de afaceri!” sau „Citește Biz pentru un prânz de afaceri de succes!”

Leave a Reply



Switch to our mobile site