Apr 25

Structura de bază a unui magazin online.

Tag: OnlineTeodor Mincu @ 09:18

shopping

Multora le vine ideea de a vinde ceva online. Că sunt căciulițe de bebeluși sau buldozere, proprietarii au o caracteristică comună: Vor magazin însă nu știu exact care va fi structura sa și ce va conține în afară de produsele în sine.

Voi presupune că magazinul nu are ca piață orice fel de artă deoarece aici lucrurile devin foarte personalizate. Voi pleca de la ideea că magazinul vinde produse generice, din viața de toate zilele.

Ca și structură, recomand să nu încercați un design/o structură unică în piață deoarece este bine ca magazinul să fie ușor de folosit și să se plieze pe deja createle obiceiuri de cumpărare ale vizitatorilor voștrii. De exemplu: meniul din stânga, cel cu categoriile de produse, să nu fie mutat pe bara de sus a site-ului.

Iată structura punctuală a unui magazin de bază:

1. Categorii de produse.
Produsele trebuiesc organizate pe categorii și subcategorii pentru că altfel cumpărătorul se va enerva răsfoind chiar și zeci de produse, nu vorbesc de sute sau mii. De obicei formează meniul din partea stângă a site-ului.

2. Paginile statice.
Sunt paginile de prezentare a companiei, a provenienței produselor, a pașilor parcurși pentru cumpărarea produselor, informații despre transport, etc. De obicei sunt poziționate în partea de sus, dreapta a site-ului

3. Pagina de produs.
Fiecare produs trebuie să aibe pagina sa la care se ajunge navigând prin categorii sau de pe homepage (pagina principală a site-ului). Pagina ar trebui să conțină cel puțin o poză a produsului, prețul, descrierea produsului, buton de adăugare în coșul de cumpărături, etc

4. Homepage / Pagina principală a site-ului.
De obicei, fiind cea mai accesată pagină a site-ului, recomand ca aici să se promoveze ofertele speciale. Pentru aceasta se poate pune un banner rotitor cu imagini „grăitoare”. Sub banner se pot amplasa cele mai importante produse ale magazinului după criterii variate: cele mai ieftine, cele mai vândute, etc.

5. Coșul de cumpărături.
Aici vor fi adăugate produsele ce doresc a fi cumpărate de către cumpărător. De obicei se pune un link în zona paginilor statice iar opțional se poate afișa și numărul de produse adăugate deja în coș.

6. Pagina de căutare.
Orice site trebuie să aibe un motor de căutare. De obicei amplasat în zona de sus a site-ului, motorul de căutare va returna rezultatele într-o pagină separată destinată acestora. Aici se pot adăuga filtre sau o paginare a rezultatelor.

7. Zona de conturi.
Da, pe mulți ne enevează că trebuie să ne facem cont însă mai târziu când dorim să vedem ce am comandat data trecută, ne place să avem un istoric al comenzilor. Acest istoric este imposibil de construit fără a crea un cont în site.

Zona de conturi înseamnă:

  • Pagina de întregistrare (cu formularul aferent)
  • Pagina de login (se poate face și mai frumos, fără pagină separată)
  • Homepage – Administrare cont (după ce cumpărătorul s-a logat în cont)
  • Schimbare parolei contului
  • Editare date personale
  • Editare date companie/Gestionare companii
  • Editare adrese de facturare/livrare
  • Istoric comenzi

8. Checkout.
După ce au fost adăugate produsele în coș și cumpărătorul a intrat în contul său, urmează plata. Pagina de plată este locul unde cumpărătorul alege:

  • Facturare persoana fizică/juridică
  • Adresa de facturare
  • Adresa de livrare
  • Se estimează costul transportului (în funcție de adresa de livrare)
  • Cum dorește să plătească (Ramburs, Card).

    Dacă alege plata cu cardul trebuie implementată legătura între site și procesator. Adică trimiterea către procesator (gen: payu.com, mobilpay.ro, euplătesc.ro) a sumei de plată și a datelor de facturare. Acolo cumpărătorul va introduce datele cardului său urmând ca apoi să fie redirecționat înapoi spre site.

9. Gestionarea site-ului
Toate aceste secțiuni sunt controlate de către Panoul de administrare al magazinului. Acesta presupune următoarele secțiuni

  • Gestionare categorii
  • Gestionare produse
  • Gestionare texte pentru paginile statice
  • Gestionare comenzi
  • Gestionare bannere homepage
  • Gestionare utilizatori și datele lor
  • Gestionare administratori magazin
  • Gestionare abonați newsletter

10. Newsletter.
Nu am zis nimic despre el pentru că nu are o pagină separată. Newsletter-ul presupune o cutiuță pentru abonare și o zonă de management a abonaților, în panoul de administrare.

Cam așa lucrează un magazin online entry-level, cu opțiuni de bază. În funcție de ce anume doriți să vindeți, magazinul se poate personaliza. De exemplu: alegerea culoarii produsului, alegerea mărimii produsului, filtrarea produselor după anumite specificații, etc.

Leave a Reply



Switch to our mobile site