Apr 02

Românii au idei, românii vor site-uri.

Tag: Business,OnlineTeodor Mincu @ 07:58

Websites
În ziua de astăzi orice business trebuie să înceapă cu un site. Spun „trebuie” deoarece acest lucru încă nu este clar pentru toții viitorii antreprenori. Nu intru în detalii referitoare la necesitatea unui site însă dacă te gândești un pic, a-i spune cuiva o adresă de site durează 1 secundă în schimb pentru a-i povesti cu ce te ocupi poate dura minute în șir. Atâta zic.

Pentru că în ultima vreme am avut mai multe discuții referitoare la „vrem să facem un site…”, voi scrie aici care sunt alternativele de a realiza un site pentru un start-up în funcție de buget și complexitate.

Ideile următoare se supun principiului „cât dai atâta face” și raportului calitate/preț și se aplică site-urilor de bază (de prezentare) nu și magazinelor online. La magazine online prețurile sunt mai piperate, însă dacă există imaginație și dorință se poate și gratuit(site-ul neavând forma unui magazin online ci a unuia de prezentare cu vânzări telefonice).

1. BUGET 0 LEI.
Da, poți realiza un site complet gratuit dacă îți dai silința să scrii niște texte despre afacerea ta și să alegi câteva imagini.
Există câteva platforme online care găzduiesc siteuri mai mici. Desigur, nimic nu e complet gratuit pe lumea asta însă aici costul se traduce prin diverse mici compromisuri.

Avantaje:

  • Este gratuit
  • Nu e nevoie să mai plătești pentru design/programare

Dezavantaje:

  • nu poți folosi un domeniu al tău, de obicei site-ul tău va fi aflat pe un subdomeniu al platformei (gen: numelemeu.wordpress.com);
  • platforma poate adăuga fără acceptul tău express publicitate în cadrul site-ului
  • site-ul tău poate avea opțiuni destul de limitate (adică 2-3 pagini de prezentare și atât), pentru mai multe opțiuni și preferințe este posibil să ți se ceară să plătești
  • Lipsa unui email cu formă profesională (gigel@numeletau.com)
  • Nu poți trimite newslettere

2. BUGET 20-100 euro/lună.
Aici intră platformele în cadrul cărora îți faci site-ul și unde, pentru a beneficia de opțiuni decente pentru un site de bază, trebuie să plătești o taxă lunară. Spre diferență de punctul 1, de obicei poți folosi numele tău de domeniu.

Avantaje:

  • Cost redus, pentru perioada de început a afacerii
  • Nu ai nevoie de designer/programator
  • Poți folosi nume personalizat de domeniu (www.numeletău.ro)
  • În funcție de taxa lunară, acces la diverse aplicații (plata cu card, bannere, etc)

Dezavantaje:

  • Cost lunar pentru găzduirea site-ului pe platformă (cost mai ridicat decât o găzduire directă pe un server)
  • Design standard. Exceptând culorile, site-ul tău va arăta identic cu alte câteva mii
  • Opțiuni foarte limitate pentru personalizarea site-ului
  • Regim restrictiv pentru trimiterea de newslettere și folosire a emailului

3. Buget 100-300 euro.
Cu un asemenea buget, poți cumpăra un site predefinit (cunoscut și sub denumirea de template) pe care urmează să-l personalizezi pentru nevoile afacerii tale.

Avantaje:

  • Îl poți personaliza la nivel mediu
  • Cost redus pentru implementare
  • Ai domeniul tău, pe serverul tău, ai restricții mai mici la newslettere și emailuri

Dezavantaje

  • Design standard. Chiar dacă ajungi să modifici design-ul, site-ul tot va arăta asemănător cu altele mii deoarece modificările tale vor fi undeva la 20-30%
  • Necesită cunoștințe tehnice de design/programare

4. Buget 300 euro. Mitul „știu eu un băiat care face ieftin”.
Cel mai bine este să vă puneți în locul acelui băiat. De ce lucrează el ieftin? Pentru că:

1. Nu are experiență și trebuie să-și facă mână și să-și construiască astfel un portofoliu.
2. Nu are experiență nici pe piața muncii și va fi greu de colaborat/înțeles cu el. Proiectul e posibil să se lungească și să apară următoarea situație: a) Mai vrea bani; b) Nu mai răspunde la telefon; c) Întârzieri mari de finalizare.
3. Are altă ocupație și comanda ta nu va avea prioritate, urmând să se depășească deadline-ul.

5. Buget peste 500-600 euro.
Aici consider eu că începe prețul corect pentru un site de bază.
Pentru că:
1. Sunt designeri buni spre foarte buni care lucrează în timpul liber având deja experiență.
2. Fiind o sumă de bani mai măricică, de obicei impune seriozitate.
Desigur, există și uscături ca în orice pădure. Poți găsi oameni neserioși însă probabilitatea este mai mică.

6. Buget 800-1000 euro.
Aici aerul este mai rarefiat și avem parte de servicii de înaltă calitate pentru un site de bază.
De obicei, cu cât crește prețul cu atât crește și seriozitatea oamenilor dar și a serviciilor.
În mod normal o lucrare încadrată în acest buget trebuie să se remarce prin unicitate și mai ales un sentiment de satisfacție și mândrie al beneficiarului.

7. Peste 1000 euro.
Aici intrăm în zona corporate, după părerea mea. Din acești bani mănâncă mai multe guri: consultant, project manager, personal de vânzări și abia apoi designerul/programatorul.

Speranța mea este că acum v-ați făcut o idee referitoare la această industrie și să nu vă mai faceți speranțe că veți găsi un băiat care să vă facă un site decent cu 200 euro :)

Dacă mai știți și alte posibilități, vă invit să le discutăm în zona de comentarii.

*Sursa foto

Leave a Reply



Switch to our mobile site