Primii pași către un corp frumos și sănătos.

man-fat-to-fit

Intru în acest domeniu fără a fi un specialist deoarece unii mă critică pentru că am ajuns prea slab iar alții mă felicită pentru forma fizică în care am ajuns și pe care reușesc să o mențin fără prea multă suferință.

De vină pentru forma fizică actuală se face „sejurul” meu de 7-8 luni din Barcelona. Acolo toată lumea face sport și arată bine. Evident că atunci când prin preajma ta vezi acest lucru și îți place, începi să te antrenezi în această privință.

Totul a început cu mult sport. Orice activitate fizică, chiar și banalul mers pe jos este mai bună decât deloc. În comparație cu viața petrecută pe scaunul de la birou, orice activitate fizică este un progres. Chiar și mersul până la magazin. Cumpărăturile la listă pot fi considerate chiar activitate fizică serioasă în acest context pentru că timp de o oră te tot plimbi printre rafturi iar la final faci câteva drumuri de la mașină până în casă cu plasele pline. Este bine deci să facem mișcare de orice fel însă nu și suficient pentru un corp frumos. Acest lucru este demonstrat de profesioniștii care toată ziua sunt în mișcare și unii au burta sau fundul mare. Spre exemplu domnul poștaș sau femeile de serviciu.

DAR, cum spunea un malac, un corp frumos se conturează 90% din ce mănânci și 10% din activitatea fizică (eficientă).

De aceea doresc să vă povestesc cu ce am început eu această aventură.

Important de știut este că schimbările trebuiesc făcute foarte lin, pentru a suferi cât mai puțin. Dacă începem brusc, în câteva zile ne vor lăsa balamalele și vom refula cu 2 șaorma.

1. Renunță la sucuri.

Primul și cel mai ușor lucru pe care trebuie să-l faci este să renunți la toate sucurile care nu sunt fresh. Toate sunt pline de zahăr și dacă de obicei bei multe, îți garantez că vei simți diferența. Nu o face deodată, ci treptat. Când vrei o Cola, ia-ți o apă minerală. Următoarea dată iei Cola din nou, iar apoi iei apă de 2 ori la rând. Uită de orice băutură energizantă și rărește băturile alcoolice (Alcoolul are foarte multe calorii). Berea fără alcool am înțeles că este foarte sănătoasă și nu îngrașă.

2. Renunță la dulciuri

Renunță pe cât posibil la început și în totalitate apoi la toate acele mici gustări dintre mese sau mai ales seara la televizor.

3. Renunță la mezeluri

Sunt pline de sare și alți conservanți care pe lângă faptul că pot îngrășa, nu sunt sănătoși. Cum am spus vrem un corp frumos și sănătos.

4. Renunță la pâine

Atunci când nu se poate fără pâine, mănâncă pâine integrală. Pâinea albă este numai umplutură pentru stomac, nu conține nutrienți. Dacă tot trebuie să mănânci pâine, măcar să fie hrănitoare pentru corp.

5. Renunță la fast-food

Uită de KFC, McDonalds și acest gen de mâncare. Eu încă mai mănânc pizza prin weekend-uri însă e work in progress să renunț și la pizza. (Așa cum am zis, este un proces lent)

6. Mănâncă mese mici de mai multe ori pe zi (5 mese pe zi)

Este greu, însă dacă faci o prioritate din acest stil de viață, te vei obișnui. Ideea este că dacă mănânci mese mici, corpul are timp să le proceseze și să depună mai puțin. Plus că dacă mănânci des, îi dai stomacului mereu de lucru ceea ce duce la un metabolism activ.

Iată și un truc de la Dr. Mencinicopschi pentru a te sătura mâncând mai puțin:

Semnalul de satietate de la creier incepe sa vina abia dupa vreo 60 de miscari masticatorii. Cu cat mestecam mai mult timp un aliment si nu il infulecam, cu atat si senzatia de satietate creste, cantitatea de alimente ingerate este mai mica, iar digestia este usurata

Acesta este doar începutul. Un început pe care eu îl recomand celor ce doresc să slăbească fără a-și deranja prea mult viața de zi cu zi. Pur și simplu este ceva ce poate fi făcut în paralel fără prea mult efort, cu efecte garantate și ușor de menținut în timp.

*foto

Page 1 of 2 | Next page