Jul 13

Prima tură serioasă și o colecție de recorduri.

Tag: Ciclism,Vacanţe şi CălătoriiTeodor Mincu @ 11:16

Luni (11.07), după concursul Surmont, împreună cu Alex, am făcut o tură mai serioasă. Este vorba despre traseul Sf. Gheorghe (jud. Covasna) – Bixad – Lacul Sf. Ana și retur.

Traseul este foarte pitoresc. Începe într-o zonă deluroasă, până în localitatea Bixad, unde trebuie făcut dreapta pentru a ajunge la lacul Sf. Ana. Până în Bixad drumul este foarte bun (este drum național), însă foarte circulat de tir-uri. Am trăit niște momente de neuitat când tir-urile de tot soiul ne claxonau și ne depășeau în viteză.

De la Bixad sunt 17 km până la Sf. Ana. 17 km de cățărare, cu o pantă deosebit de grea. Pe alocuri mai erau zone mai „calme”, dar per ansamblu, pentru mine, a fost foarte dificil. Drumul, în proporție de 40%, este foarte prost. Când intri în jud. Harghita (pentru că LAcul este în acest județ, nu în Covasna), drumul este proaspă refăcut.

Ca idee, am urcat în două ore cred, toți cei 17km, dacă nu în mai mult de două ore, însă pe lângă bicicletă nu am mers. Asta este marea mea realizare :). Lacul l-am găsit deosebit de liniștit (fiind luni, nu era prea multă lume), am intrat și în apă până la genunchi. Specific pentru munte, în 20 de minute de la arătarea primului nor, a venit și ploaia. De la 31 de grade câte erau la venire, acum erau 17 grade și noi nu aveam decât tricourile transpirate de pe noi. A venit o ploaie cu grindină, cea despre care s-a făcut reportaj și la TV pe care am petrecut-o la o terasă cu un Kurtos Kolacs.

La întoarcere, după ce am urcat o pantă deoasebit de grea (la care m-am bucurat la venire), a urmat sfânta coborâre de vreo 15km. Tot ce am făcut în 2 ore de urcare, acum a durat vreo 30 minute. Oricum a fost deosebit. După coborâre am reintrat în drumul național unde am atins primul meu record notabil: o viteză de 51km/h la o coborâre :) Atât de mare a fost viteza că nu mă mai puteam opri și era să mă lipesc de spatele unui tir oprit la un semafor.

Al doilea record a fost distanța totală parcursă: 96.7 km în aproximativ 6 ore de mers, cu o diferență de nivel de peste 1100 metrii.

A fost o experiență plăcută, mă dor picioarele și azi, a doua zi dimineața :D

2 comentarii to “Prima tură serioasă și o colecție de recorduri.”

1. Andrei says:

Cool :) Cu ce ai facut trackul traseului (aka ultima poza)?

2. Teodor Mincu says:

Este vorba despre runkeeper.ro un site f fain :)