Jun 15

Prima mie cu lebăda neagră.

Tag: ..in diverseTeodor Mincu @ 12:42

Am parcurs deja prima mie de kilometrii cu lebăda neagră și voi face un mic review la cererea publicului.

Prima și cea mai importantă caracteristică a mașinii o reprezintă puterea. Cei 129CP ai motorului diesel de 2.2L se simt cu adevărat. Cuplul maxim l-am simțit (în mediul urban mai ales) în viteza a treia pe care o pot folosi cu ușurință în intervalul de viteză 30-70km/h.

Îmi place foarte mult poziția pe care o am în mașină, scaunul fiind lăsat la minim pe verticală (mai ales din cauza înălțimii mele), cotiera pe care-mi relaxez mâna dreaptă și schimbătorul pe care-l pot manevra fără a ridica mâna de pe cotieră.

Este foarte facilă realizarea de manevre înainte-înapoi pentru că manșarierul este „sub” viteza întâi (pe aceeași poziție, numai că trebuie să apeși în jos) și este ca și cum ai cupla aceeași viteză, numai că pentru manșarier trebuie să și apeși.

Îmi mai place foarte mult cum stă în curbe, sigur intervine unul dintre sistemele de asistență integrate, plus asistența la plecarea din pantă. Dacă mașina este în viteza întâi și ești în pantă, în momentul în care iei piciorul de pe frână, mașina rămâne înfrânată pentru încă 3 secunde, ca să ai timp să apeși accelerația fără a o ambala. Pentru un fost loganist este o utilitate simpatică, dar nu de nelipsit.

Îmi mai place modul auto pentru faruri. Mașina are un sistem de detecție a luminozității și în funcție de nivelul acesteia pornește automat farurile, reducând contrastul informațiilor din bord. Mai are și un senzor care „închide” luminozitatea oglinzii retrovizoare dacă din spate vin mașini cu farurile aprinse (anti – orbire).

Îmi place sistemul automat de închidere a oglinzilor laterale. Apăs un buton și acestea se „lipesc” de uși. Foarte util pentru când lași mașina mai pe marginea drumului, sau într-o zonă traficată de pietoni care se pot „agăța” de oglinzi.

În mod deosebit îmi place culoarea mașinii, designul exterior și nu în ultimul rând sunetul motorului, care zici că e un monstru ce te roagă să calci pedala să-și arate și el abilitățile.

Consumul a ajuns undeva la 7.6 cu mers predominant în oraș. Impozitul este de 792 lei/an, dat fiind motorul de 2.2L (pentru curioși).

Singurul dezavantaj, care nu ține neapărat de mașină, este că cu barele transversale montate, de la 70km/h începe să se audă un șuierat. Sunt curios cum se va auzi la 100km/h. :)

2 comentarii to “Prima mie cu lebăda neagră.”

  1. Oana says:

    Super tare masina! Sa o conduci cu placere.
    Imi fac cu ochiul muuulte optiuni dintre cele pe care le-ai descris. :-)

  2. adriana says:

    Trebuie sa ma laud si eu cu “trotineta” mea, care la curbe, desi nu e asistata decit de conducator si nu de computer , se incadreaza excelent.Dar….masinuta ta e grozava, abia astept s-o vad, s-o incercam, dar pe mine ma intereseaza sa-l vad pe proprietarul bijuteriei. Si asta cit de curind-asa a promis cineva.
    Te astept cu mare placere.

Leave a Reply



Switch to our mobile site