Jul 05

Nunta – Ep. 5 – Luna de miere

Tag: Pentru prima oară,SpecialTeodor Mincu @ 06:56

Luna de miere ne-am petrecut-o în insula Mallorca. Una dintre insulele Baleare ce aparțin Spaniei și situate în vestul Mării Mediterane.

„Luna” care a fost de fapt săptămâna de miere, s-a defășurat ca un concediu de vară tipic pentru gusturile noastre. Adică: stat la un hotel de peste 3 stele, cu 1-2 mese incluse, cu marea lângă noi și cu lucruri interesante de văzut. Acel tip de concediu în care lenevești pe plajă sau la piscină și atunci când te plictisești ai ceva de vizitat în împrejurimi.

Depre Mallorca numai de bine. Noi am stat la un hotel aflat lângă (ca să nu zic pe) plaja Playa de Palma, undeva în apropierea orașului Palma (de Mallorca). O plajă foarte frumoasă și cu apă foarte curată, așa cum ne-a obișnuit Marea Mediterană. Interesant este că 95% dintre turiștii de pe această insulă sunt nemți. De aici și mâncarea, băuturile și distracțiile adaptate pentru ei, ceea ce este un lucru bun pentru că am avut ocazia să măncăm mulți cârnați și să bem Weissbier, una dintre berile care mi-au plăcut cel mai mult din tot ce am băut până acum. Sunt atât de mulți nemți încât plăcuțele de informații sunt trilingve: germană, catalană, spaniolă.

Și cum stăteam noi ca bătrâneii la „pension”, într-o zi am închiriat 2 biciclete și am plecat să vizităm împrejurimile din stațiune. Așa am remarcat că mai spre nordul stațiunii este zona tineretului: multă băutură, multă gălăgie, multă mizerie, multă „petrecere”, cam ca la Vama Veche așa.

Într-una din zile am vizitat orașul Palma, unde cel mai important obiectiv turistic este Catedrala Gotică. În rest străduțe, piațete în stil spaniol și, pentru cei cu adevărat plictisiți de plajă, se poate face o tură cu un double-decker.

Cireașa de pe tort în acest concediu a fost o experiență pe patru roți. Am închiriat și condus, pentru prima oară, o mașină decapotabilă. Este vorba de un Peugeot 206cc, din 2012. Este o clasă mică pentru noi însă ce mai contează, e decapotabilă! Am închiriat mașina și am plecat să vizităm insula. Pe autostradă (da, au autostradă pe insulă :) ) nu am putut merge cu mai mult de 90km/h datorită vântului care se „reflecta” în scaunele din spate și venea în noi. Nu vreau să-mi imaginez cum este să stai în spate în acest gen de mașini, la o viteză de peste 90km/h. Am fost la extremitatea nordică a insulei: Cap Formentor, unde am făcut câteva poze foarte drăguțe:

Mai departe, am plecat să vizităm magazinul de desfacere al fabricii de perle Majorica, unde s-au efectuat cumpărăturile de rigoare. Pe drumul de întoarcere, am ajuns într-o zonă unde ziceai că ești în sudul Franței: o șosea ce șerpuia prin văi și dealuri cu un peisaj foarte pitoresc. Acolo s-a meritat cel mai mult mașina decapotată: am mers cu o viteză normală și am putut savura piesajul și aerul minunat.

Am fost și la un spectacol de Flamenco, unde au cântat 3 tipi care cică erau Gipsy Kings însă pe mine nu m-au impresionat foarte tare. În schimb spectacolul cu Flamenco a fost excepțional, conținând majoritatea formelor din acest tip de dans: dans solo, dans de grup, pereche, la un moment dat a intrat și un cal pe scenă care dansa și el săracul cum putea la îndemnul călărețului.

A fost un concediu/o lună de miere reușită, odihnitoare, interesantă și cu experiențe noi :)