Jul 04

Impossible is nothing: 750m înot.

Tag: Impossible is nothing,SportTeodor Mincu @ 06:51

phelps
Fiecare dintre noi am învățat să înotăm la un nivel care ne asigură supraviețuirea. Fiecare unde a apucat și de la cine a apucat, cândva prin copilărie. Așa eram și eu acum câteva luni, poate la un nivel un pic mai ridicat. Mă deplasam cu o viteză relativ ok, inotând bras, cu capul afară din apă.

Interesul pentru înot mi-a crescut când eram la Barcelona. Mă aflam pentru prima oară după mulți ani într-un bazin olimpic. Pe culoarul de lângă mine, un băiat înota de zor stilul crawl cu capul în apă. La căpătul bazinului executa întoarcerea așa cum am văzut la marile concursuri: rotire peste cap + împingere cu picioarele în peretele bazinului. Pur și simplu superb!

Peste câțiva ani, adică în urmă cu câteva luni, mi-am reamintit de acel băiat și am vrut să verific mitul acestui sport: sănătate curată și o siluetă perfectă.

Am început cu un instructor personal care m-a învățat în primul rând teoria (cum trebuie să dau din mâini și din picioare) și apoi practica, desigur. M-a mai învățat tipuri de antrenamente pentru mâini și picioare folosind pluta.
La început am crezut că nu voi reuși niciodată să mă obișnuiesc cu respirația, cu efortul fizic, etc. Nu mai zic de zilele în care atunci când ieșeam din bazin, abia puteam să mă țin pe picioare.

După câteva luni în care am mers o dată pe săptămână, mi-am dat seama că nu mai progresez și că-mi trebuie mai mult antrenament. Repetiția este mama învățăturii. La mine s-a tradus cu făcut pauză cu instructorul personal și repetat ceea ce am fost învățat, aproape în fiecare zi.

După trei săptămâni, am reușit următoarea performanță personală:

Timp de antrenament 1 oră, în care am parcurs (amestecate):
18 lungimi de bazin x 25m înot crawl
6 lungimi de bazin x 25m înot spate
6 lungimi de bazin x 25m înot bras

În total 30 de lungimi de bazin, 750 metrii. Da, cu pauză după fiecare lungime.

Ceea ce urmăresc acum este să reușesc să leg două lungimi fără pauză și apoi să fac magnifica întoarcere prin rostogolire și bătaie în peretele bazinului. De asemenea mai am pe listă stilul fluture și săriturile în cap.

O idee despre stilul fluture și cât de solicitat este corpul în timpul execuției:

Efectele acestor antrenamente nu se compară nici cu alergatul și nici cu sala de forță :)

Pentru mine miturile s-au confirmat:
– înotul ajută să slăbești și să te tonifiezi enorm: după o oră de antrenament ai să vezi altă persoană în oglindă.
– înotul mi-a rezolvat o durere de spate ce apărea la turele lungi pe bicicletă

Pentru ca cele de mai sus să fie valabile pentru toată lumea, am marea rugăminte să nu confundați înotul cu bălăceala :)

Vă recomand cu ardoare acest minunat sport, atât de benefic pentru sănătate și condiție fizică.

Leave a Reply



Switch to our mobile site