Drumul spre un mic dejun cât mai sănătos.

SeminteNu mai este nici un mister faptul că sănătatea fiecăruia dintre noi depinde de stilul său de viață. Pentru un stil de viață sănătos am identificat două componente: sportul și dieta. Când zic dietă nu mă refer la vreo cură de slăbire ci la ceea ce mâncăm zilnic.

Astăzi vreau să împărtășim (poți ajuta și tu cu un comentariu, nu durează decât 2 minute) dieta optimă pentru micul dejun. Mai exact vă voi povesti cam ce (am ajuns să) mănânc eu la micul dejun pentru a-l face cât mai sănătos și rapid de preparat.

Am pornit de la micul dejun clasic: răcituri/mezel pe pâine albă.

Acesta este punctul de la care am plecat acum 1 – 2 ani când m-am gândit că în loc să pierd vremea cu alesul mezelurilor și tăiatul pâinii, mai bine mănânc niște cereale într-un bol cu lapte. Desigur că am început cu cerealele Nesquick la care visam în copilărie. Aici a fost pasul 1: trecerea de la mezeluri pe pâine, la cereale.

Și apoi am început să citesc etichete..

Și să remarc faptul că toate cereralele acelea frumos colorate sunt pline de E-uri…

De vreo 6 luni am făcut pasul 2 și am trecut la niște cereale ceva „mai bune”, cerealele Fitness. Mai ales că mă apucasem și de mers pe la sală.

Mi-au plăcut și încă îmi plac mult aceste cereale pentru că sunt crocante iar cu laptele de la Napolact (albastru) pentru mine reprezintă micul dejun perfect..

Însă…cum optimizarea spre perfecțiune îmi curge în sânge, acum câteva zile mi-am zis: totuși și astea conțin anumite chimicale (E-uri sau nu) care nu-s tocmai naturale/sănătoase..există ceva și mai bun?

Pasul 3:

Am cumpărat tot felul de semințe și cereale pe care le mixez eu în bolul din care mănânc. Am găsit tot felul de liste pe site-uri de nutriție și, pentru început am luat cam ce am găsit pe la Carrefour, urmând să păstrez după gust deoarece trebuie să-mi rămână plăcerea de a savura masa. Printre altele am ales: fulgi de ovăz, semnițe de floarea soarelui și de dovleac, fulgi de cocos și altele. Acestea nu mai merg așa bine cu lapte și am trecut la o cutie mică de iaurt (muller).

Ideea de bază este ca masele să fie cât mai sănătoase însă și plăcute la gust pentru că altfel se transformă într-un fel de cură de slăbire care nu va dura pe termen lung.

Pentru varietate, la fel de importantă ca și gustul, în weekend-uri schimb semințele pentru o omletă sau o salată de vinete/porumb.

Tot pentru varietate, pe termen lung, iau în considerare și câte o întrerupere în care să mă întorc la Fitness cu lapte, însă numai pentru 1 săptămână.

Tu ce mănânci la micul dejun?

Leave a comment