May 07

Cât de eficient este de fapt mersul cu bicicleta la serviciu?

Tag: CiclismTeodor Mincu @ 09:36

10172579_829547603726890_6482329486487895689_n

Anul trecut m-am ocupat cu acest sport uneori devenit extrem: mersul cu bicicleta la birou, prin București, la ore de trafic intens. Peste iarnă am realizat că de fapt aceste curse nu sunt ceea ce par a fi sau poate m-am lenevit eu?

Traseul meu traversează orașul de la N-E la S-V. Indiferent ce variantă decentă ca distanță aș alege, aceasta trece prin centrul orașului. Că este Piața Romană, a Universității sau a Uniirii este doar o chestiune de câteva minute diferență și evitare a monotoniei. Și a evitării de animale comunitare.

De obicei alegi să mergi cu bicicleta la serviciu pentru că: este mai ieftin decât să arzi motorina, în funcție de distanță și traseu poți ajunge mai repede la destinație, faci mișcare și crezi că așa devii mai sănătos, te menții în formă mai bine.

Însă…. multe dintre cele de mai sus se anulează după cum urmează:

1. Cu cât pedalezi mai mult și mergi cu viteză mai mare, cu atât inhalezi mai mult gaz. Gaz care este atât de dens în centru că se simte la respirație. De asemenea crește riscul de accident datorită gropilor și altor șoferi inteligenți care „bagă botul” mașinii în drumul tău mai mult decât este necesar.

2. Atât șoferul cât și biciclistul, devin din ce în ce mai nerăbdători odată cu creșterea experienței la volan/ghidon. De multe ori m-am întrebat ce naiba caut eu cu autobuzul pe dreapta și alte 2 benzi pline de mașini în stânga, toți fiind în mișcare.. De aici și riscul crescut de accident.

3. Bicicleta devine impracticabilă când: ai de făcut o mică cumpărătură pentru acasă (un bax de apă, de exemplu) sau ai o întâlnire și trebuie să pui o cămașă mai deschisă la culoare. De lăsat bicicleta legată de stâlp pe unde mai ai un comision ceva, nu mai zic.

4. Chiar și dacă nu ești îmbrăcat mai pretențios, pot apărea și alte plăceri: un blug prins în lanț, o baltă urcată pe tine, transpirație, adidași care se pot strica de la pedalat și tot așa.

5. Câini și câini care alteori nu erau pe traseul ales cu atenție.

Pentru un astfel de traseu cred că optim este să ne alegem 1-2 zile pe săptămână în care să nu avem întâlniri, comisioane sau cumpărături de făcut, să fie vreme bună și să mergem atunci cu bicicleta la muncă. Și cu plecat din timp pentru a nu ne stresa să ajungem cât mai repede la destinație.

Leave a Reply



Switch to our mobile site